Śniadanie ma przede wszystkim dostarczyć dużo energii na rozpoczęcie dnia. Aby jak najlepiej spełnić to zadanie to na stole powinny się znaleźć produkty z pełnego ziarna. Mowa tu o produktach zbożowych z pełnego przemiału czyli razowe pieczywo, płatki i musli. Produkty te powinny być podstawą diety. Powinny gościć na naszych stołach kilka razy dziennie zaczynając od śniadania. . Produkty te oprócz węglowodanów mają jeszcze wiele innych substancji dobroczynnych. Znajduje się tu kwas foliowy, fosfor, żelazo i inne minerały. Jest tu dużo błonnika dlatego popularna jest owsianka na mleku. Największą wartość odżywcza mają płatki owsiane, mają tez dużo witamin i minerałów. Mają jednak więcej tłuszczu co czyni je bardziej kaloryczne od żytnich czy jęczmiennych. Jeśli nie lubisz tradycyjnej owsianki to możesz zastąpić ją musli. Jest to mieszanka ziaren, płatków i z ewentualnym dodatkiem suszonych owoców. Podobnie z pieczywem, zamiast zjeść kajzerkę to wybierz bułkę razową, tylko nie sugeruj się warstwą nasion na powierzchni pieczywa. Kolor tez może być mylący bo niektóre wypieki barwi się karmelem. Prawdziwe pieczywo tego typu nie może być puszyste, jest ono wilgotne i ciężkie, a po przekrojeniu widać w nim kawałki ziaren. Tradycyjny chleb można tez zastąpić pieczywem chrupkim z mąki gruboziarnistej, najlepiej żytniej, ale jest ona ciężko strawna więc nie każdy może ją jeść. Takie pieczywo jest bardziej bogate w składniki odżywcze od zwykłego pieczywa razowego. Kromka takiego chleba zawiera też mniej kalorii niż kromka zwykłego chleba. Śniadanie może być na przykład takie (dla osoby aktywnej fizycznie). Dwie kromki pieczywa pełnoziarnistego masłem, pół puszki tuńczyka w sosie własnym, 2 łyżki kukurydzy. Do tego surówka z sałaty, dwóch ogórków małosolnych i dwóch łyżek pestek dyni. Robimy do tego sos z dwóch łyżek jogurtu i ziół. Do picia może być zielona herbata lub sok wyciśnięty z owoców. Inna wersją śniadania dla osoby aktywnej fizycznie może być: miska mleka z płatkami owsianymi, do tego pół banana, kromka chleba razowego z chuda wędliną albo sera żółtego. Do tego dokładamy dwie lub trzy rzodkiewki i szklankę soku z grejpfruta. Jeśli masz zamiar schudnąć to zjedz: Serek wiejski light z łyżeczką pestek ze słonecznika i odrobiną bazylii, do tego pomidor na kromce chleba ciemnego. Do picia najlepsza będzie nie gazowana woda mineralna. Można tez zrobić jedno jajko na twardo na dwóch kromkach ciemnego chleba. .

Dieta Michaela Montignaca

granatJest to jedna z wielu diet skierowanych do osób, które pragną schudnąć i utrzymać prawidłowa masę ciała. Ale przez dietetyków jest ona wskazana dla tych, którzy chcą uzyskać mniejsze ryzyko chorób sercowo – naczyniowych oraz cukrzycy.



Czytaj więcej...

Pokonać rotawirusy

rotawirusyTo one są odpowiedzialne za tak zwaną grypę żołądkową, zarażamy się nimi droga kropelkowa lub pokarmową. Wystarczy podać komuś rękę lub używać tych samych przedmiotów. Jeśli jesteś mama to możesz rozważyć zaszczepienie dziecka.

Więcej…

Pasożyty

lekarze2Te niewidoczne gołym okiem żyjątka mogą być szkodliwe zarówno dla naszego zdrowia jak i urody. Czasem zaczyna się od osłabienia, problemów z cerą złego samopoczucia. Bierzemy to wtedy jako infekcje czy tez zaburzenia hormonalne, tymczasem to zupełnie coś innego.

Więcej…

Tabletki a plastry na menopauzę

Kobiety, gdy zaczynają odczuwać pierwsze dolegliwości związane z menopauzą, rozglądają się za różnymi środkami, które pomogą przejść im ten trudny okres. Oczywiście środki te wchodzą w skład hormonalnej terapii zastępczej. I tu pojawia się problem, ponieważ jest kilka metod a właściwie dróg, którymi można podawać lek d organizmu. Pierwszym sposobem jest droga przez skórna, chodzi tu o żele i plastry, inną drogą jest połykanie, czyli tabletki doustne.

Więcej…